Czy probiotyki i błonnik naprawdę pomagają w problemach jelitowych?

Pigułki
Artykuł opublikowany: 27.10.2022 , data aktualizacji: 10.11.2022

Wszyscy wiemy, że wysokiej jakości probiotyki mogą pomóc w wzdęciach. Ale niewiele osób wie, że mogą zaoferować ludzkiemu organizmowi wiele innych pozytywów. Stosuje się je m.in. przeciwko candida (rodzaj drożdży) w diecie przeciwgrzybiczej oraz w leczeniu wielu innych problemów. Dlatego przyjrzymy się najciekawszym w naszym dzisiejszym artykule.

Jako dzieci od czasu do czasu mieliśmy styczność z kefirem lub kiszoną kapustą. Są to pokarmy i napoje zawierające cenne probiotyki, które są ważne dla prawidłowego trawienia. Powiedzmy sobie jednak szczerze, że te perełki nie cieszą się dużą popularnością wśród wielu z nas, a w dorosłym życiu unikamy ich.

Szkoda, ponieważ potrzebujemy probiotyków w każdym wieku. Dość często zaleca się ich stosowanie przy przyjmowaniu antybiotyków, które oprócz złych bakterii mają tendencję do dziesiątkowania pożytecznej mikroflory jelitowej, która dba zarówno o prawidłowe trawienie, jak i prawidłowy stan układu odpornościowego. (Ale nigdy nie przyjmuj jednocześnie probiotyków i antybiotyków. Antybiotyki są przyjmowane jako pierwsze, a probiotyki następują po kilku godzinach).

Pomoc w problemach trawiennych

Czy probiotyki i błonnik naprawdę pomagają w problemach jelitowych?

Probiotyki są najczęściej stosowane przeciw biegunce i wzdęciom, ponieważ mogą harmonizować nasze środowisko wewnętrzne. Gdy mamy wystarczającą ilość probiotyków w naszych jelitach, poprawiają one sprawność trawienia, a wraz ze zmianą stylu życia (co jest ważne dla ich przetrwania i dalszej reprodukcji) Twoje trawienie może działać dosłownie jak w zegarku.

Oprócz wspierania probiotyków w jelitach zdrowym trybem życia, który powinien obejmować również wystarczającą ilość snu, redukcję stresu, regularne ćwiczenia oraz abstynencję od alkoholu i nikotyny, nie zapominaj, że skorzystają na prebiotykach, które są ich pożywieniem. (W końcu są to żywe organizmy.)

Przeciw grzybicy

Niektórzy ludzie (a często są to kobiety) mają nieszczęście zapaść na grzybicę, która na długi czas komplikuje im życie. Jedną z porad jest ograniczenie słodyczy, bo to właśnie uwielbiają drożdże. Ale możesz walczyć na kilku frontach, na przykład uzupełniając swój organizm probiotykami.

Pomoc w przypadku alergii i egzemy

Czy probiotyki i błonnik naprawdę pomagają w problemach jelitowych?

Niektóre rodzaje probiotyków mogą zmniejszać objawy alergii i egzemy u małych dzieci. W końcu potwierdza to również badanie, w którym część dzieci otrzymywała mleko zawierające probiotyki, a druga grupa otrzymywała zwykłe mleko. Dzieci, którym podawano mleko z probiotykami, poprawiły swoje objawy.

Zbadano również wpływ przyjmowania probiotyków podczas ciąży. Badanie to wykazało, że dzieci matek, które przyjmowały probiotyki w czasie ciąży, miały o 83% mniejsze ryzyko rozwoju egzemy w pierwszych dwóch latach życia.

Wsparcie systemu immunologicznego

W szkole, na lekcjach biologii, dowiedzieliśmy się, że znaczna część ludzkiej odporności znajduje się w jelicie. Więc naiwnością jest myślenie, że można to jakoś poprawić niezdrowym stylem życia.

Nie zapominaj, że jelita mogą zawierać wrogie bakterie, które mogą powodować infekcje i osłabiać układ odpornościowy. Dlatego ważne jest, aby zdrowa mikroflora jelitowa je utrzymywała. (Być może przez nie zapewnienie im odpowiednich warunków do życia i dalszego rozmnażania.) Z tego powodu przyjazne bakterie muszą mieć jak najlepsze warunki.

Redukcja wagi

Czy probiotyki i błonnik naprawdę pomagają w problemach jelitowych?

Probiotyki mogą również oferować inne korzyści, z których jedną jest wsparcie w redukcji wagi. Jak to jest możliwe?

Pamiętaj, że substancje z pożywienia są wchłaniane w jelitach. Jednym z nich jest tłuszcz, który może być wchłaniany w większych lub mniejszych ilościach. Niektóre mikroorganizmy powodują, że organizm nie wchłania jej zbyt dużo, co wspomaga utratę wagi. Mogą również pomóc Ci poczuć się pełniejszym na dłużej, więc nie jesz wszystkiego, co wpadnie Ci w ręce. Z tego powodu, redukując wagę, staraj się mieć w jelitach wystarczającą ilość przyjaznych człowiekowi mikroorganizmów.

Probiotyki i błonnik

Kultury probiotyczne są bardzo ważne nie tylko dla naszych jelit, ale dla całego organizmu . Probiotyki mają więc bardzo istotny wpływ na pracę jelit oraz zwiększają odporność na problemy jelitowe i infekcje . Nie wolno nam również zapominać, że zwiększają odporność naszego układu odpornościowego i zmniejszają ryzyko wystąpienia wyprysku atopowego i alergii. Dzięki kulturom probiotycznym organizm lepiej wykorzystuje witaminy, laktozę i wapń. Matki karmiące piersią dostarczają niemowlętom probiotyki w swoim mleku , jednak w momencie, gdy dziecko przechodzi na dietę mleczną, a później na dietę bezmleczną, konieczne jest kupowanie wysokiej jakości odżywki zawierającej kultury probiotyczne.

Ważne jest, aby wybrać probiotyk, który zawiera więcej niż 10 szczepów probiotycznych.

Dla starszych dzieci wskazane jest dostarczanie kultur probiotycznych w postaci suplementów diety , których na rynku jest wiele. Chciałbym jednak zaznaczyć, że bardzo ważny jest dobór odpowiednich produktów . Nie chcę walić żadną marką, ale prawie wszystkie produkty, które zawierają kultury probiotyczne, są przecenione. Choć ich cena nie jest wysoka, efekt prawie zerowy, ponieważ kultury te nie docierają do jelita dzięki kwasowi solnemu, który niszczy te bakterie jeszcze zanim dotrą do jelita. Dlatego jest odpowiednie do wyboru preparaty, które posiadają tzw mikroenkapsulacja, który chroni bakterie probiotyczne w żołądku , dzięki czemu te probiotyki mogą w ten sposób przedostać się do jelit.

Mohlo by vás zajímat:  Borelioza: Rozpoznaj ją po tych 5 objawach

Ważne jest również, aby wybrać probiotyk, który zawiera więcej niż 10 szczepów probiotycznych. Cena tych „opornych” probiotyków jest oczywiście wyższa, ale jeśli masz problem ze swoimi jelitami, zdecydowanie warto zainwestować w takie probiotyki. Ponieważ tylko kilku producentów sprzedaje te probiotyki na rynku, trudno będzie uzyskać ten produkt. Prawdopodobnie nie znajdziesz go w aptekach.

Błonnik jest również bardzo ważną częścią diety . Błonnik jest pożywką dla probiotyków, a także pomaga utrzymać jelita w dobrej kondycji . Nie wolno nam również zapominać, że wystarczająca ilość błonnika zmniejsza ryzyko raka jelita grubego , który bardzo często występuje u nas w Czechach. Błonnik wspomaga zatem prawidłowy ruch jelit i dobre trawienie.

Czy mają skutki uboczne?

Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do probiotyków, możesz doświadczyć wzdęć i gazów, gdy po raz pierwszy zaczniesz je przyjmować. Gdy organizm się do nich przyzwyczai, objawy te powinny ustąpić. Osoby cierpiące na nieswoiste zapalenie jelit powinny najpierw omówić stosowanie probiotyków ze swoim lekarzem, ponieważ są one narażone na ryzyko infekcji. (Ich jelita są niezwykle wrażliwe i reagują negatywnie nawet na rzeczy, które nie sprawiają innym problemów.) Ale większość ludzi nie doświadcza żadnych problemów po zażyciu probiotyków, więc nie ma się czym martwić.

Czy zwracasz uwagę na spożycie probiotyków, czy po prostu uczysz się tych rzeczy?

Źródła informacji

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323821 – Probiotyki i ich potencjalne skutki uboczne

https://www.healthline.com/nutrition/8-health-benefits-of-probiotics – 8 korzyści z probiotyków (angielski)

Tagi: , ,

POWIĄZANE POSTY

by
Zdravá strava, pohyb a odpočinek. To vše potřebujete k tomu, abyste se cítili lépe. Mám ráda přírodu, bylinky a čerstvý vzduch. Snažím se poznávat své tělo a zjišťovat, co na něj funguje. Preferuji alternativní medicínu. A o tom všem s chutí píši.
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

0 shares