Jak rozpocząć cardio: Jakie są zalety i wady?

rsz_1fitness-aerobics-and-weight-loss-concept-overwei-2023-11-27-05-11-52-utc
Artykuł opublikowany: 10.6.2024 , data aktualizacji: 13.6.2024

Myślisz o robieniu cardio w domu od teraz, ale nie wiesz jeszcze, jak to zrobić dobrze? Ewentualnie, czy nadal odkładasz jego rozpoczęcie i szukasz motywacji, po co w ogóle do tego podchodzisz? Już dziś w naszym artykule opowiemy Ci o jego zaletach i najlepszych wskazówkach dotyczących ćwiczeń!

Ćwiczenia aerobowe to każda aktywność, która przyspiesza pompowanie krwi i angażuje duże grupy mięśni. Ponieważ nie jest (w porównaniu do treningu siłowego) tak wyczerpujący, można poświęcić mu nawet dłuższy okres czasu. Ponadto cardio można wykonywać z umiarkowaną, średnią lub szybką intensywnością, dzięki czemu możesz dostosować ćwiczenie do aktualnej kondycji. A kiedy wydaje Ci się to zbyt łatwe, możesz dodać trochę. Dzięki temu nawet po pewnym czasie nie powinno zabraknąć tak potrzebnej rzeczy motywacja do ruchu.

Ale jak zacząć od ćwiczeń cardio? I dlaczego?

Cardio – najlepsze ćwiczenie dla naszego organizmu

czym są ćwiczenia cardio

Słowo „cardio” pochodzi od greckiego słowa „kardía”, które oznacza serce. Mówiąc najprościej, ćwiczenia są zwykle uważane za ćwiczenia cardio, jeśli obejmują celową, skoordynowaną aktywność fizyczną, która podnosi tętno przez dłuższy czas.

Dzięki dobremu treningowi sercowo-naczyniowemu będziesz oddychać szybciej niż w stanie spoczynku. W rezultacie we krwi znajduje się więcej tlenu, który serce pompuje do reszty ciała. Czasami ten rodzaj ruchu nazywany jest także ćwiczeniami aerobowymi. Termin ten podkreśla, że ​​podczas tego rodzaju aktywności fizycznej następuje większa podaż tlenu, co wpływa także na produkcję energii.

Największe zalety ćwiczeń cardio

Zdrowe serce

Regularne ćwiczenia cardio w ramach zdrowego stylu życia mogą nie tylko obniżyć spoczynkowe ciśnienie krwi i tętno, ale dzięki tym fundamentalnym zmianom Twoje serce nie musi pracować tak ciężko przez cały czas. Utrzymanie właściwej rutyny cardio pomaga również poprawić poziom dobrego cholesterolu, jednocześnie obniżając poziom tłuszczu we krwi. To samo w sobie może nawet przyczynić się do długowieczności.

Szybki mózg

Jedno z badań sugeruje, że aktywność fizyczna może zmniejszyć ryzyko demencji niezależnie od wieku. Na przykład ćwiczenia cardio mogą promować prawidłowe krążenie krwi, co może zmniejszyć ryzyko nagłego udaru. Może także promować zdolność uczenia się. Czasami mówi się też, że ćwiczenia mogą w pewnym stopniu zapobiegać spadkowi zdolności umysłowych w starszym wieku.

Układ mięśniowo-szkieletowy

Narząd ruchu wymaga smarowania płynem stawowym, co ma miejsce na przykład podczas chodzenia, podczas uprawiania sportu czy podczas innych czynności, podczas których coś robimy. (To znaczy na przykład nawet podczas zakupów w sklepie, kiedy pchamy wózek.) Aktywność ruchowa, zwłaszcza w późniejszym życiu, może również przyczynić się do utrzymania prawidłowej gęstości masy kostnej, dlatego jest doskonałym lekarstwem na osteoporozę.

Inne zalety ćwiczeń

Inne zalety treningu cardio obejmują lepszy wygląd skóry. Dzięki lepszemu ukrwieniu powinna znacznie wolniej wykazywać pierwsze oznaki starzenia. Nie zapominaj również, że cardio świetnie nadaje się do budowania mięśni, jest dobre dla płuc, jest dobre dla trawienia i prawidłowych wypróżnień. Nie można zapominać także o lepszej jakości snu, większej energii w ciągu dnia, lepszym nastroju czy wzmocnionej odporności. Jak więc widać odpowiednio dobrane cardio potrafi naprawdę zdziałać cuda z ludzkim organizmem.

Najlepsze ćwiczenie dla każdego

Szukasz sposobu na schudnięcie? W takim razie trening HIIT będzie dla Ciebie idealny, co jest również korzystne ze względu na to, że jest bardzo intensywne i zajmuje mniej czasu. (Na przykład tylko 20 minut zamiast 40-60.) Ale prawdą jest, że trening siłowy jest znacznie lepszy w budowaniu większej ilości aktywnej masy mięśniowej. Tutaj wiele zależy od tego, jaki konkretny wynik chcesz osiągnąć swoimi wysiłkami.

Ale teraz przyjrzymy się, jak zacząć od ćwiczeń cardio, na przykład nawet w domu.

Na przykład skakanka jest świetna, do którego nie potrzeba nic poza dobrymi butami i skakanką za kilka koron. Można wtedy poskakać na podwórku, a może na zewnątrz w parku. Bieganie jest również bardzo popularne. Nie lubisz go? Wtedy dobrym wyborem będzie spacer, który możesz (mimo zaskoczenia wielu) wykonywać nawet w domu.

Przysiadem na pewno nic nie zrobisz. Ponieważ na YouTube są filmy z przysiadami, które nie trwają dłużej niż 10 minut, wkrótce będziesz spełniony!

Jaki jest Twój ulubiony trening cardio? Czy bieganie pomogło Ci w życiu osobistym?

Mohlo by vás zajímat:  7 wskazówek na fitnessowy obiad z przepisami
Tagi: , , , , ,

POWIĄZANE POSTY

by
Mamy tylko jedno zdrowie. Dlatego tak ważne jest poznanie swojego ciała i zadbanie o profilaktykę. Przynajmniej takie jest moje niepisane credo, którym staram się żyć każdego dnia. To również podejście, które staram się przedstawić w każdym artykule. Uważam, że motywuje to przynajmniej jednego z Was do traktowania siebie z większym szacunkiem.
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

0 shares