Ćwiczenia aerobowe: 5 przykładów ćwiczeń, które pozwolą Ci schudnąć!

rsz_fitness-healthy-lifestyle-and-weight-loss-2023-11-27-04-49-51-utc
Artykuł opublikowany: 15.5.2024

Chcesz spróbować ćwiczeń aerobowych, ale nie wiesz, które będą dla Ciebie najodpowiedniejsze? Alternatywnie, czy w ogóle nie wiesz, który z nich pomoże Ci zrzucić dodatkowe kilogramy, które zgromadziły się z biegiem czasu w okolicy talii? W tym artykule dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o tego rodzaju aktywności fizycznej!

Ćwiczenia aerobowe to aktywność fizyczna angażująca duże grupy mięśni, charakteryzująca się rytmem i powtarzalnością. Zwiększa tętno i ilość tlenu zużywanego przez organizm. Przykładami ćwiczeń aerobowych są spacery, jazda na rowerze i pływanie. W dłuższej perspektywie tego rodzaju ruch zmniejsza ryzyko na przykład chorób serca, cukrzycy, wysokiego ciśnienia krwi i wysokiego poziomu cholesterolu. Z tego powodu ćwiczenia aerobowe są uważane za część zdrowego stylu życia.

Czasami jednak znalezienie motywacji do ćwiczeń może być trudne, ponieważ możesz nie lubić biegania i możesz nie mieć w domu odpowiedniego sprzętu do innych typów ćwiczeń. W rzeczywistości jednak możesz wybierać spośród większej liczby zajęć, z których wiele z pewnością sprawi ci przyjemność. A co więcej – nadal możesz z nimi kształtować swoją sylwetkę.

Co to są ćwiczenia aerobowe?

Ćwiczenia aerobowe i ich główne zalety zostały już trochę przedstawione we wstępie. Jednak to nie jedyne, co możemy o nim powiedzieć. Procesy organizmu podczas ćwiczeń aerobowych zachodzą w obecności tlenu, który podczas oddychania wpływa na to, ile z niego dociera do mięśni podczas wysiłku.

Do jego typowych zasad należą ćwiczenia trwające przez dłuższy czas (np. 40-60 minut) i zwiększone tętno, które jednak zwiększa się jedynie przy umiarkowanej intensywności ruchu. Po około 20-30 minutach od rozpoczęcia tego ćwiczenia organizm zacznie spalać zapasy tłuszczu. (Przede wszystkim organizm sięga po glikogen.)

Aby ćwiczenia aerobowe były skuteczne, tętno powinno podczas nich utrzymywać się w przedziale od 60 do 80% tętna maksymalnego. (Inteligentne i sportowe zegarki są doskonałym pomocnikiem w monitorowaniu tych danych.)

Ćwiczenia aerobowe, które sprawią Ci przyjemność

Chodzenie i bieganie

Bieganie może nie być dobre dla stawów wielu ludzi lub może nie sprawiać im przyjemności. Alternatywą dla tego może być spacer. Szczególnie ten energiczny, który można wykonać w domu. (Na YouTube jest niezliczona ilość filmów o chodzeniu.) Chodzenie jest również dopuszczalne dla osób z problemami zdrowotnymi i osób z nadwagą.

Kolarstwo

kolarstwo

Nie ma znaczenia, czy jeździsz na rowerze treningowym, czy na prawdziwym rowerze. Jazda na rowerze może być idealna, jeśli cierpisz na zapalenie stawów lub inną chorobę wpływającą na stawy. Ta aktywność pomaga Twojemu sercu bez nadmiernego obciążania mechanicznego pleców, bioder, kolan i kostek, co może powodować chodzenie i bieganie.

Pływanie

pływanie

To prawda, że ​​​​pływanie wymaga już określonego środowiska, więc będziesz musiał regularnie przenosić się do najbliższego basenu. Ponownie jest to absolutnie idealne ćwiczenie dla seniorów, ponieważ podczas niego organizm nie doświadcza wszelkiego rodzaju wstrząsów i uderzeń. Ponadto w wodzie łatwo jest poruszać się nawet osobom, które w normalnych warunkach mają trudności z poruszaniem się. Wiele obiektów sportowych oferuje nawet lekcje pływania dla seniorów, dzięki czemu będziesz wśród swoich.

Skakanie po linie

skakanie po linie

Jeśli zainwestujesz w siebie kilka koron, możesz wybrać się do najbliższego parku lub ogrodu i poskakać na skakance. Nie chodzi o to, aby skakać jak najszybciej i jak najbardziej wymagać. Kiedy puścisz relaksującą muzykę, może to być naprawdę niezła zabawa. Pamiętaj jednak, że podczas skakania będziesz musiał nosić wysokiej jakości buty z amortyzacją, ponieważ w przeciwnym razie wkrótce zaczną boleć Cię stawy.

Zumba, kickboxing cardio i nie tylko

Na koniec możesz spróbować innych rodzajów ćwiczeń aerobowych , do których zalicza się np. Zumba, kickboxing kardio, podczas którego nikogo nie uderzysz, ale za to nauczysz się kilku podstawowych elementów boksu i kickboxingu (kopnięcia, uderzenia, elementy samoobrony…), a w dodatku w zabawny sposób.

Wiele z tych lekcji nadaje się również do użytku domowego. Możesz wybierać spośród różnych poziomów trudności i długości. Niektóre lekcje są nawet w całości prowadzone w języku czeskim, więc nie musisz się zbytnio martwić tym, co mówi Ci na filmie instruktor z zagranicy.

Nie zapomnij się rozciągnąć

Na koniec nie zapominaj, że po każdym ćwiczeniu powinieneś rozciągać i rozluźniać ciało. W przeciwnym razie następnego dnia nie będziesz mógł się ruszyć. Nie wybieraj też na początek zbyt wymagającego ćwiczenia. Dodawaj tylko wtedy, gdy czujesz, że z lepszą sylwetką możesz więcej. Nie jest też konieczne wykonywanie ćwiczeń codziennie, ale najlepiej dwa lub trzy razy w tygodniu.

Jakie jest Twoje ulubione ćwiczenie aerobowe?

Mohlo by vás zajímat:  Rozciągnięte więzadła w kolanie: objawy, plastrowanie, leczenie
Tagi: , , , , , ,

POWIĄZANE POSTY

by
Mamy tylko jedno zdrowie. Dlatego tak ważne jest poznanie swojego ciała i zadbanie o profilaktykę. Przynajmniej takie jest moje niepisane credo, którym staram się żyć każdego dnia. To również podejście, które staram się przedstawić w każdym artykule. Uważam, że motywuje to przynajmniej jednego z Was do traktowania siebie z większym szacunkiem.
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

0 shares